ARTvertisements zijn digitale collages| Foto: PR
ARTvertisements zijn digitale collages| Foto: PR

'Doelgerichte kunstcollages in de openbare ruimte'

Algemeen

Dinsdag 10 oktober verzorgen Barbara van Druten en Niki Koutouras een lezing bij Kunstkring Leiderdorp over de combinatie van kunst en commercie die zij 'ARTvertisements' noemen.

ARTvertisements zijn digitale collages waarin uiteenlopende aspecten worden verwerkt, zoals weergave van producten, historie, educatie, bewegwijzering, kunst en cultuur. Tevens is het de naam die zij hun onderneming op dat gebied hebben gegeven. 'ARTvertisements' zijn terug te zien op leegstaande panden (vaak in samenwerking met omliggende ondernemers en/of gemeente), binnen bouwprojecten, of in interieurs van grote gebouwen. Deze innovatieve uiting trekt op een andere manier de gewenste aandacht voor een pand, project of product. Daarmee draagt het bij aan een esthetische leefomgeving en snellere verhuur of verkoop. Aan de hand van verschillende voorbeelden geven zij een inkijk in wat het betekent om bezig te zijn met kunst in de openbare ruimte en met welke omgevingsfactoren rekening moet worden gehouden. Barbara van Druten heeft na haar studies aan de kunstacademies van Maastricht en Praag reeds bekendheid verworven in Leiden en omstreken als kunstenaar. Niki Koutouras heeft een internationale achtergrond in de modewereld en werkte als retaildesigner. Zij zijn in staat in korte tijd het DNA van een merk, bedrijf of stad visueel en innovatief neer te zetten. De lezing vindt plaats in de Scheppingskerk, Van Poelgeestlaan 2, Leiderdorp. Aanvang 20.15 uur, zaal open 19.45 uur. De toegang voor niet-leden bedraagt 7 euro.

Uit de krant