
LPL verliest raadslid Bruggeman aan PRO Leiderdorp
AlgemeenJoost Bruggeman sluit zich aan bij de fractie van PRO Leiderdorp. Dat meldt PRO in een persbericht.
Bruggeman was tot 4 juni raadslid voor de Lokale Partij Leiderdorp. Hij liet toen weten zich niet langer te kunnen verenigen met de koers van de partij. Hij liet toen nog in het midden wat hij zou gaan doen: zijn zetel teruggeven aan de partij, zelfstandig verdergaan, of aansluiting bij een andere partij. Hij doet het laatste.
Met zijn overstap telt de fractie van PRO zeven zetels in de Leiderdorpse gemeenteraad. Bruggeman is al jaren lid van de PvdA, de partij die samen met GroenLinks recent is opgegaan in de nieuwe partij PRO. Zijn lidmaatschap onderstreept de inhoudelijke verwantschap met PRO. Voor Bruggeman is de overstap naar PRO daarom een logische stap.
Bruggeman: ‘Ik ben blij dat ik mijn keuze zorgvuldig heb kunnen maken. Ik wil mij graag blijven inzetten voor de inwoners, bedrijven en instellingen van Leiderdorp, zoals ik dat de afgelopen acht jaar ook heb gedaan.’
Fractievoorzitter Sem Overduin van PRO Leiderdorp verwelkomt Bruggeman in de fractie: ‘Joost heeft zelf contact met ons gezocht om een overstap naar PRO te bespreken. Ik ken Joost als een betrokken en inhoudelijk sterk raadslid, met wie het altijd prettig samenwerken is. Gezien zijn lidmaatschap van de PvdA en de inhoudelijke verwantschap, zijn wij open het gesprek met hem aangegaan. Dat heeft geleid tot dit besluit.’
Volgens Overduin is de overstap in goed overleg binnen de fractie en met de lokale voorzitters van GroenLinks en PvdA besproken. ‘Met dit soort situaties moet je altijd zorgvuldig omgaan. In de fractievergadering op maandag 22 juni hebben we dit onderwerp besproken en kon het verzoek van Joost op unanieme steun rekenen. Joost heeft zijn eigen afweging gemaakt en hij wil zijn werk als raadslid voor Leiderdorp graag voortzetten. Wij kijken uit naar de samenwerking en blijven ons als PRO inzetten voor een groen, sociaal en prettig Leiderdorp.’














