Alle winnaars bij elkaar. V.l.n.r. boven juweliersechtpaar Wim en Irene Gerhardt en voorzitter Lorien de Roode van de Leiderdorpse Ondernemersvereniging; onderste rij v.l.n.r. Murat Kivrakdal en zijn zoon van CompuCorner, Frank, Hellen en Elles van The Brandscape Agency en wethouder Herman Romeijn.
Alle winnaars bij elkaar. V.l.n.r. boven juweliersechtpaar Wim en Irene Gerhardt en voorzitter Lorien de Roode van de Leiderdorpse Ondernemersvereniging; onderste rij v.l.n.r. Murat Kivrakdal en zijn zoon van CompuCorner, Frank, Hellen en Elles van The Brandscape Agency en wethouder Herman Romeijn. Foto: FOTOGRAFIE LAVINIA

The Brandscape Agency en CompuCorner winnen Leiderdorpse Ondernemersprijzen 2023

Algemeen Ondernemers

The Brandscape Agency en CompuCorner gingen donderdagavond 26 januari naar huis met de Leiderdorpse Ondernemersprijzen. De juryprijs was voor The Brandscape Ageny. Het bedrijf, dat onder meer beursstands en decors ontwerpt en produceert, is volgens de jury innovatief en ademt creativiteit. Daarnaast investeert het veel in duurzaamheid. De publieksprijs werd gewonnen door computerwinkel CompuCorner. Met ruim 27 procent van de stemmen wist de lokale computerwinkel deze prijs in de wacht te slepen.   


LOV-trompet

Tot slot was er een verrassing voor Wim en Irene Gerhardt. De twee ondernemers sloten in december de deuren van hun winkel, juwelierszaak De Jonge op winkelcentrum Santhorst. Het ondernemerspaar werd verrast met de LOV-trompet. Gewoonlijk is dat een aamoedigingsprijs voor een in Leiderdorp gevestigd bedrijf dat minder dan drie jaar bestaat, maar door de nasleep van COVID waren er dit jaar geen geschikte jonge bedrijven voorhanden. Daarom besloot de jury besloot om de prijs toe te kennen aan Juwelier de Jonge als blijk van waardering voor hun jarenlange harde werk en inzet voor het dorp. 


Feestelijk

De prijzen werden uitgereikt tijdens een bijeenkomst in het atrium van het gemeentehuis. De ruim honderd aanwezigen werden al meteen in een feestelijke stemming gebracht met een swingend optreden van soulzangeres Shirma Rouse. De vijf genomineerden voor de ondernemersprijs - behalve de winnaars waren dat garagebedrijf Autoservice Achthoven, sportbedrijf Pro-Fit Sports en woning-en projectinrichter Van der Meel Interieur & Styling - werden geïntroduceerd met een kort filmpje en daarna geïnterviewd door presentator Rudo Slappendel.


Publieksprijs

De publieksprijs werd uitgereikt door voorzitter Lorien de Roode van de Leiderdorpse Ondernemersvereniging. De online stembussen stonden vanaf begin januari open en daar is veel gebruik van gemaakt. Teveel, in zekere zin; de Roode vertelde dat er 800 robotstemmen en dubbele stemmen zijn geschrapt. Uiteindelijk werd het een nek-aan-nekrace tussen Autoservice Achthoven en CompuCorner, die de laatste met een miniem verschil won.


Juryprijs

Wethouder Herman Romeijn van economische zaken mocht de juryprijs uitreiken. Hij verklapte dat de keuze dit keer extreem moeilijk was geweest. De Brandscape Agency maakte uiteindelijk het meeste indruk op de beoordelingscommissie, ook al door de grote projecten die het op de Baanderij gevestigde bedrijf verzorgt. Zoals merklanceringen van multinationals en het ontwerp van het decor van het televisieprogramma Marble Mania.

Romeijn sprak zijn grote waardering uit voor alle Leiderdorpse ondernemers: “Er zit heel veel kracht in onze ondernemers. Ook in moeilijke tijden vinden ze wegen naar oplossingen voor problemen.”

De Leiderdorpse ondernemersprijs wordt om het jaar georganiseerd door de Leiderdorpse ondernemersvereniging en de gemeente Leiderdorp. De uitreiking is hier terug te zien.

Alle genomineerden voor de LOP met wethouder Herman Romeijn (3e van links) en voorzitter Lorien de Roode van de Leiderdorpse Ondernemers Vereniging (zittend, geheel rechts).

Uit de krant