Logo leiderdorpsweekblad.nl
De A4-zone loopt vanaf de toekomstige Ikea-locatie tot aan het gemeentehuis.
De A4-zone loopt vanaf de toekomstige Ikea-locatie tot aan het gemeentehuis. (Foto: PR)
Ondernemers

Prijsvraag voor nieuwe naam A4-zone

De A4-zone, het bedrijvengebied langs de A4 in Leiderdorp vanaf de toekomstige Ikea-locatie tot aan het gemeentehuis, moet een nieuwe naam krijgen. Wie de beste naam verzint, kan een reischeque ter waarde van 1000 euro winnen.

De A4-zone is een gebied met uiteenlopende functies, zoals een vitaliteitsboulevard met het Alrijne ziekenhuis, de woonboulevard WOOON-Leiderdorp, kantoren, bedrijven, hotel en horeca. Het is nog altijd de bedoeling dat hier ook een vestiging van meubelgigant Ikea komt.

Om het gebied een betere uitstraling te geven en aantrekkelijker te maken voor consumenten heeft adviesbureau Seinpost in 2015 een gebiedsvisie opgesteld. Daarin wordt geopperd om WOOON een flinke oppepper te geven door het aanbod te verbreden, bijvoorbeeld met een groot elektrowarenhuis en een webshop pick-up point. Bovenop de nieuwe winkels zou dan plek zijn om te parkeren. Daarnaast is het idee om van de A4-zone ook een uitgaansgebied te maken met bijvoorbeeld een megabioscoop of een trampolinehal. Het 'leisure' en horecagedeelte zou vooral rondom de Dwarswatering moeten komen, waar de openbare ruimte zodanig ingericht wordt dat het er prettig toeven is.

De naam 'A4-zone' past niet bij de allure die het gebied moet krijgen. Vandaar dat ondernemers en eigenaren van meubelboulevard WOOON-Leiderdorp, het Alrijne Ziekenhuis, McDonald´s, de Leiderdorpse Ondernemersvereniging, Bohemen en de gemeente Leiderdorp een prijsvraag voor een nieuwe naam hebben uitgeschreven waaraan iedereen mee mag doen. De naam mag verzonnen zijn, maar mag ook uit 'historisch onderzoek' tot stand komen. Wel moet er een onderbouwing/toelichting worden gegeven op de naam. Het moet in ieder geval een naam zijn die past bij de uitstraling van het gebied.

Een jury, bestaande uit Laila Driessen (burgemeester van Leiderdorp), Didos van Dam (voorzitter van de Leiderdorpse Ondernemersvereniging) en Coen Zeevenhooven (directeur van communicatiebureau Axioma), beoordeelt de inzendingen. De jury selecteert vijf namen. Voor de winnaar is er, naast eeuwige roem, een reischeque ter waarde van 1000 euro. De overige genomineerden ontvangen een wooncheque ter waarde van 150 euro. De eerste 25 serieuze inzenders ontvangen een waardebon van McDonalds voor twee medium menu's. Meerdere inzendingen per persoon zijn toegestaan. De inzendingen moeten vóór 1 juni 2017 opgestuurd worden naar e-mail prijsvraagA4zone@leiderdorp.nl.

Meer berichten